MAZEPA:‌ ‌У‌ ‌музиці‌ ‌чітко‌ ‌чути‌ ‌мої‌ ‌творчі‌ ‌амбіції‌

MAZEPA:‌ ‌У‌ ‌музиці‌ ‌чітко‌ ‌чути‌ ‌мої‌ ‌творчі‌ ‌амбіції‌

Відомий український саундродюсер Андрій Мазепа починає розвивати свій сольний музичний проєкт MAZEPA. В ефірі “Вікенду Нової Музики” на “Радіо Промінь” Андрій Мазепа презентував відеопроєкт MAZEPA Live in Studio та розповів, як підбирав музикантів для гурту, чи можна зарахувати його музику до окремого стилю та яким буде майбутній студійний альбом.

0:00 0:00
10
1x
Програма:

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Паритетні, партнерські, дружньо-творчі відносини, які важко зіпсувати

Дмитро Захарченко: Спочатку ти пробуєш музичну індустрію в усіх її проявах і лише потім наважуєшся на сольний проєкт. Саме так сталося зі співаком, саундпродюсером, музикантом Андрієм Мазепою. Просто зараз він з нами у студії. Сьогодні відбувається реліз проєкту Mazepa Live in Studio. Що це таке?

Андрій Мазепа: Мазепа – це я, це моє прізвище, воно справжнє, не підробне. Що стосується музики, то я теж намагався зробити так, щоб вона була справжньою, непідробною.  І моєю. Зараз коректніше казати нашою, тому що все одно ця музика народилася в таких творчих колабораціях з серйозними дуже музикантами, які по сумісництву мої друзі. Чи навпаки – мої друзі, які по сумісництву хороші музиканти. І коли ми почали слухати матеріал, дивитися на нього, то зрозуміли, що разом в лайві ми зможемо зробити щось хороше.  Я дуже сподіваюся, що нам це вдалося. І на даний момент ми маємо альбом з семи пісень. Ми зняли на це відео. Режисером став Віктор Придувалов. Він так само погодився, будучи моїм другом і по сумісництву найкрутішим режисером України.  Він погодився зняти цей фільм, бо по суті це вийшов фільм із семи пісень, які вже доступні на всіх цифрових платформах.

 

Дмитро Захарченко: Як прийшло усвідомлення того, що тобі потрібен сольний проєкт? Ти ж і артист, і продюсер, і саундпродюсер. Не боїшся, що можна від цього вигоріти?

Андрій Мазепа: В амплуа артиста я вже не вперше, скажімо так. Навіть в одному з моїх дипломів написано "артист". Тобто це не зовсім новий і невідомий шлях. Я працював як продюсер, як саундпродюсер, багато років. Ці процеси стали для мене зрозумілі більшою мірою. Те, що стосується артистизму і власного матеріалу, то пісні я теж давно пишу. 

Дмитро Захарченко: Я говорив більше про якісь твої власні амбіції. Коли ти сидиш і пишеш п’ять-десять років музику для когось. А потім та людина виходить і отримує увагу слухачів. А ти сидиш такий, слухай, ну це ж я зробив. 

Андрій Мазепа: Ні, такого не було. Розчарування точно нема. Це шлях, якби не він, я б не отримав того досвіду. Що стосується музики, то в ній чітко чути мої власне творчі амбіції. Тому, що вони непідробні. В мене є теорія, така думка, таке спостереження, що культурна перебудова в Україні лише зараз настала. І амбіція всіх моїх справ, в тому числі й музики власне в тому, щоб допомогти процесу оцієї культурної перебудови. А оскільки роботи дуже-дуже багато і не тільки в мене, а й в усіх, то вигорати на такому мікроскопічному етапі точно ще не час.

Дмитро Захарченко: У складі гурту Mazepa вам вдалося зібрати досвідчених музикантів – барабанщик Green Grey Володимир Костик, екс-гітарист “Бумбоксу” Андрій Муха Самойло. Як вдалося?

Андрій Мазепа: Я вважаю, що дружба – це спільні інтереси. Наприклад, Вову Костика, барабанщика Green Grey, ми з ним з самого народження разом, ми з Тернополя. Я свої перші кроки в музиці зробив завдяки йому. Я барабанні палички вперше взяв до рук у нього вдома, постукав, мене так вперло, що я подумав, що всьо, я дальше – музика. Хоча до того був спорт, були свої якісь думки. І ми з того часу разом, ми не розлучались ніколи, купа в нас проектів була, купа різних груп. Я працював саундпродюсером Green Grey і розумів, що туди треба хорошого толкового барабанщика.  Кращих на той момент в Україні я не бачив.  І запропонував свого друга, який по сумісництву і найкращий барабанщик. Суб’єктивно це чи об’єктивно хай слухачі судять. Що стосується Андрія Самойла, ми з ним познайомилися в роботі. Коли я працював звукорежисером Палацу "Україна", в мене там була своя студія звукозапису, він до мене прийшов зі своїм проєктом "Радіола". Вони вже на знімали там кліпів в Британії, всюди, вони прийшли до мене для того, щоб співпрацювати як із саундпродюсером. Нічого з цього проєкту не получилось, але дружба зав’язалася. І от, власне, коли я сформував плейлист, я думав, хто має бути гітаристом. Як на мене, найкращим акомпаніатором в Україні, ми чуємо по “Тартаку”, по “Бумбоксу”, ми звикли до цих гітарних фірмових рифів. І я оцінив музичність Андрія. Я захотів, щоб він був у моїй музиці.  

Дмитро Захарченко: Ти знаєш, кажуть, що не можна працювати з рідними, близькими, родичами, бо потім завжди виникає якийсь конфлікт. Ну, гроші ділити, ще щось. І це завжди такий ризиковий шлях. Ти як до цього ставишся? 

Андрій Мазепа: Погоджуюся з цим. Єдине, що тут можна трішки перефразувати – не можна наймати на роботу друзів. Я вже на цьому обпікся. Був такий досвід. А от працювати можна. В нас паритетні, партнерські, дружньо-творчі відносини, які важко зіпсувати. Нам немає за що ображатися один на одного. Це така запорука успіху. Я цим сильно парюсь.

Дмитро Захарченко: Скажи, як правильно Mazepa чи Андрій Мазепа?

Андрій Мазепа: Я думаю, що Mazepa. Ми коли ще в 2009 році, коли відкривав першу студію, ми їй придумували всілякі назви, типу там Централ, але усе рівно, всі хто приходили, усе рівно казали, що йдуть до Мазепи в студію. Мені ніколи не треба було придумувати псевдонімів і брендів. Ось і все. Підписано всюди Mazepa.


Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь

Цікаво було зрозуміти, що ж за фрукт такий Придувалов

Дмитро Захарченко: Режисером відео Mazepa Live in Studio став легендарний Віктор Придувалов, який зняв сотні відео кліпів українських артистів – ТНМК, Скрябін, ОЕ, ДахаБраха та інші. А як відбулося ваше з ним знайомство?

Андрій Мазепа: Знайомство моє з ним відбулося в 2018 році, в грудні. Є така організатор, менеджер шоу-бізнесу, така відома в Україні Катя Судоргіна. І вона кожного року робить такі вечірки, де збирає тусовку музичну, це такий передноворічний корпоратив. І ось там у нас зав’язалася розмова, де Придувалов в таких широких формах почав розказувати, що відбувається з  шоу-бізнесом. Правдиві, але не дуже приємні речі, ось так можна сказати. Я послухав це все і кажу, чого ж ти мені все це говориш, я тут до чого, ти мене звинувачуєш в цих всіх штуках, що ж я такого зробив? А він відповів, що ви всі однакові, ви всі говорите і нічого не робите. Я кажу "стоп, давай я приїду до тебе в офіс і ми цю розмову перетворимо в предметну". Він погодився. Я на другий день вже у нього в офісі з Андрієм Яценком, всі його знають як Дизеля з групи Green Grey. В нас тоді з ним був такий хіп-хоп проєкт The Z. Ми показали Придувалому музику і почали радитися, що робити з цим. В одній з композицій Придувалов відчув, що зйомка дебютного кліпу хіп-хоп гурту має відбуватися в Берліні. Ми з цим погодилися. Мені цікаво було зрозуміти, що ж за фрукт Придувалов такий. І ми поїхали в Берлін і зняли навіть не один, а два кліпи таких хороших. І це стало підтвердженням того, що ми можемо співпрацювати. Потім пішли інші проєкти. Мова йде, наприклад, про  Bloom Twins, є такий гурт. Це українки, які переїхали до Британії давно і вже там досягли великих успіхів. Я працював у них як аранжувальник, як саундпродюсер, і вже разом із Придуваловим ми як продюсери працювали над продуктом для цього колективу. Що теж зблизило свого роду. А потім, коли він послухав матеріал Mazepa, почалося дружнє обговорення, що з того можна зробити. Спочатку ми хотіли зняти кліп. Кліпи ще будуть обов’язково і скоро. Але якось в діалозі з ним я озвучив ідею, яка народилася у нас ще в студії з моїм партнером Остапом. Подумали, що лайв-концерт буде найбільш інформативною формою. Інша справа, як зняти його тепер, бо у 2020-му році всі, кому не лінь, зняли ці лайв-концерти. Якщо в мене грає найкращий барабанщик в Україні, найкращий гітарист, то чому відео має знімати хтось не найкращий. Ми поговорили з Придуваловим і досить швидко знайшли точки дотику. Я привідкрию завісу – спочатку відбувається такий польот – він каже  "мені потрібно 6 операторів мінімум". Ми почали думати, де і як це робити. Все було так, як він сказав – 6 камер, 5 операторів, зняли ми це все в студії “Укркінохроніки”. Це студія документальних фільмів, там у мене знаходиться студія звукозапису. Там є зали дуже хороші, дуже зручно. І, власне, зйомка відбулася там. Фішкою основною було те, що наголос був на звук. Тому що те, що ми грали, було в реальному часі, ми не накладали звук, бо це лайв. Тобто ми задокументували на відео те, що ми грали вживу. В цьому і була суть проєкту. Все дуже плавно вийшло. Відразу після зйомок, коли ми ще не бачили відео, вже було відчуття, що все вдалося.

Стиль — це непродуктивна надбудова над музикою, яка ні про що не говорить

Дмитро Захарченко: В якому жанрі грає гурт Mazepa?

Андрій Мазепа: Ми знайшли об’єднуючий фактор, з яким відразу ж усі погодилися. І більше не обговорювали. Ми всі визначили, що стиль, в якому ми працюємо, називається "українське бароко". Це з відсилкою до Мазепи-старшого. Коли я пишу музику, я не задумуюся над стилістикою, я завжди думаю, що артист хоче сказати, коли я пишу для когось, або що я хочу сказати, коли я пишу для себе. І тому стиль, як на мене, це така непродуктивна надбудова над музикою, яка ні про що не говорить. Муха вважає, що це хіп-хоп. А я, який тільки що закінчив з хіп-хоп проєктом, думаю, ну, який же це хіп-хоп, це щось інакше. Айтюнс визначив нас як рок-колектив. "Українське бароко" і цим все сказано. Якщо це нова формація, хай буде і новий стиль музики.

Дмитро Захарченко: Проєкт, який ми сьогодні презентуємо, це лише частина всієї історії, це лише 7 пісень з майбутнього студійного альбому, який має назву "КSSR".

Андрій Мазепа: "КSSR" спеціально співзвучний з інакшою абревіатурою, а насправді це абревіатура з приспіву однієї з пісень – "кожен сам собі рішає" — якщо  розшифрувати цю абревіатуру. "Запам’ятай чисто, що якщо бажаєш зла комусь, ти сам зловмисник", — один з меседжів пісні. І якось ця абревіатура стала головною в альбомі.  

Дмитро Захарченко: Так коли буде альбом?

Андрій Мазепа: Я думаю, що літом люди вже почують повну версію альбому. Там буде більше композицій, деякі з них вже записані. Хто слідкує за нашими мережами, бачать, що там з’являються шматочки нових пісень. Взагалі я хочу, щоб в альбомі було 12 пісень, 2 з яких інструментальні. І ще пару кліпів вийде. Теж з Віктором Придуваловим робитимемо. От навіть сьогодні вночі ми їдемо з Віктором Придуваловим і з фотографом, оператором Оленою Божко, в місто, з якого я родом. В Тернопіль, і будемо вивчати на предмет локацій для кліпу на пісню, яку ми сьогодні в ефірі чули, але я не казатиму яку. 

Фото Яна Сочевічек Радіо Промінь