"Нагадаю, що передісторія питання переведення годинників була в першу чергу пов'язана з економією енергоресурсів. Для забезпечення електроенергії та функціонування країни Німеччина та Франція розпочали цей процес", – розповів Василь Шевченко.
У випадку транспорту, за словами Шевченка, проблеми не стільки пов'язані з часовим поясом, як з певними не комфортними умовами та самопочуттям людей в перехідні періоди: "Самопочуття впливає на все: стан здоров’я, стан транспорту, аварійні ситуації. Якщо говорити про смертність на дорогах, то за минулий рік загинуло 3532 людини, а кількість аварійних ситуацій за один рік зросла майже на 8 тисяч. Й таке зростання відбувається вже з 2015 року. Це характеризується низькою якістю транспортних засобів, яким, якщо говорити про легкові автомобілі, в середньому майже 20 років".
"Деякі європейські країни скасували перехід на зимовий та літній час, тому що змінилась форма роботи людей: йдеться й про погодинну оплату, й про зміну форми роботи, виходячи з того, наскільки це комфортно для людей. Також це пов’язано з новими системами освітлення, які встановлені в багатьох країнах. Ці світлоносії високоефективні і малозатратні, тому вони на бюджет напряму вже так не впливають", – пояснив експерт.
В Україні ж, як наголосив Василь Шевченко, майже третина загиблих в транспортних аваріях – це пішоходи в міських зонах: "Якщо аналізувати, скільки аварій та коли відбувається, то половина припадає на темні години доби. Й оскільки автомобільний трафік зменшується, то аварійність значно зростає".
"Щодо залізничного транспорту, то нього також є велика необхідність заміни рухомого складу на такий, що був би більш безпечним та мав системи безпеки останніх поколінь", – наголосив колишній в.о. міністра транспорту та зв'язку.
Він пояснив, що скасування переходу на літній чи зимовий час потягне за собою додаткові витрати, проте ще немає підрахунків, про які саме суми йдеться: "Ці витрати не будуть критичними, тому що ми є асоційованим членом ЄС, маємо авіаційне сполучення з багатьма країнами і питання координації часу відпрацьоване".
"Залізничний транспорт майже не імплементований з європейськими країнами, тому зміни здебільшого будуть стосуватися побудови планів, перенесення маршрутів, якщо буде така необхідність", – зауважив Василь Шевченко.
Представниця аеропорту "Київ" Галина Бондаренко в свою чергу зазначила, що для пасажирів авіатранспорту сезонні переходи часу не є значною проблемою, адже всі про них знають: "Також ми публікуємо на наших сторінках попередження. Авіакомпанії не переймаються цією проблемою, це відповідальність самих пасажирів. Я час від часу зустрічаю пасажирів, які запізнилися, але це невелика кількість людей".
"Наявність чи відсутність сезонних переходів часу не дуже впливає на роботу аеропортів. Тим паче, що в авіації частенько відбуваються й затримки чи скасування рейсів, тому це звичайна авіаційна робота", – розповіла Бондаренко.
Фото: pixabay