Культура. Медіа. Туризм. Такі цього тижня теми всеукраїнського форуму Україна-30, який проходить у Києві.
Про місце культури в Україні
Вага культури має бути не меншою, ніж вага МВС. Пострадянське патерналістське ставлення до культури призводило до того, що вона завжди стояла десь збоку з простягнутою рукою. Хоча креативна індустрія і культура здатні генерувати прибутки. Цей форум якраз доводить, що процес перезапуску ставлення до культури відбувається.
Про сприйняття України у світі
Ми робили аналіз репутації України, тобто як вона сприймається у світі серед європейських експертів. Перші слова, які вони говорять – це війна, корупція і лише дехто згадує, що це працьовиті люди. Тому коли ми говоримо про культуру, як м’яку силу, то в рейтингах серед інших країн ми, на жаль, посідаємо не перші місця. Натомість росіяни входять в десятку завдяки великим інвестиціям в промоцію своєї культури закордоном. У нас таких можливостей немає. Ми будемо діяти інакше: вкладати зусилля в промоцію народних промислів. На новому етапі, поки майстри ще є можна зберегти традиції і перезапустити цей механізм з точки зору комерції на іншому достойному рівні. Експортний потенціал і цієї сфери, і сфери дизайну, і кінематографії надзвичайно великий. Тому потрібно шляхом діалогу знаходити можливості виходу на зовнішні ринки.
Про туризм
Започатковано програму "Мандруй Україною". Вона планувалася раніше ніж почалася пандемія, проте стала дуже актуальною під час карантинних обмежень. Ми бачимо велику кількість людей, які їздять по Україні. Одночасно, що важливо комплексний підхід з Укравтодором, з Укрзалізницею та іншими відомствами до реставрації культурних об’єктів та розвитку туристичних маршрутів. Таке комплексне бачення дозволяє подивитися на проблеми туризму трішки з іншого боку. Тобто створюються об’єкти, які дозволяють запрошувати туди туристів. Далі з’являються нові виклики, пов’язані з інфраструктурою, готелями, ресторанами.
Про книговидавництво, кіно та моду
Ми дивимося на всі сфери, які в нас є, як на своєрідні кластери. Сфера читання включає в себе книговидавництво, переклади, бібліотеки, роботу з партацтвом тощо. Сфера кіно – одна з найбільш потенційно інвестиційно привабливих. Книговидання і кіно зазнали найбільших впливів через карантин, але так само мають найбільші виклики і потенціал. Мода так само як і кіно має серйозний експортний потенціал. Ми створюємо зараз при Кабінеті міністрів раду з креативних індустрій, де будемо опікуватися діалогом, пов’язаним з викликами, якій стоять перед креативними індустріями.
Фото: Українське радіо