Через негоду у столиці другий день закриті школи та дитячі садки. А у Львові міська комісія з надзвичайних ситуацій рекомендувала усім закладам, установам та підприємствам зробити п’ятницю вихідним днем або працювати дистанційно, аби зменшити навантаження на засніжені автошляхи. Чому комунальники не справляються з прибиранням снігу пояснює експерт: "Можна порівняти як прибирали сніг за старою радянською системою до середини 90-их років і як прибирають зараз. Тоді для прибирання снігу використовували спеціальні комбайни, які збирали сніг із доріг і звозили у спеціальні каналізації. Тобто сніг фізично прибирали з доріг. До прибирання залучалися увесь спецтранспорт, який був у місті. Зараз, коли у нас приватна власність, складається таке враження, що місто не може органами МНС закликати власників транспортних підприємств, щоб вони підключалися до снігоприбирання, тому що ніхто з ними звичайно не буде розраховуватися, ані за роботу, ані за пальне. Відтак дороги Києва у нас прибирає лише комунальна корпорація "Київавтодор", в розпорядженні якої близько 900 одиниць техніки, яка під час великих навантажень виходить з ладу. А по-друге, у нас цей сніг по суті не вивозиться. Вчора з Києва вивезли лише 4 тонни снігу. У нас є проблема, яка почалася ще з часів Черновецького, коли двірники на час снігопадів оформлювали собі лікарняні. Крім того, багато обслуговуючих компаній з метою економії коштів позвільняли двірників і їх просто бракує, аби оперативно прибирати сніг біля будинків. Отже, зараз у Києві просто відсутня реальна дієва система, коли МНС може запросити власників приватного транспорту, компенсувати їм видатки, щоб вони підключалися до прибирання снігу".
На запитання, скільки потрібно сніприбиральної техніки великому місту Костянтин Салій зазначає: "У Харкові, наприклад, працює 3 тисячі одиниць. Такого безладу, як у Києві ми не бачимо, ані в Харкові, ані в Рівному, ані в Житомирі, ані у Львові. Тобто тамтешні мерії якось дають раду в цьому питанні. Щодо до заяв Садового, що купувати велику снігоприбиральну техніку економічно не доцільно – це лукавство. Йдеться не про економіку, а про послугу влади своєму населенню. Тому влада повинна мати інструмент і ресурс, за який платить територіальна громада, щоб його застосувати раз або двічі за зиму. По-друге, є снігоплавильні машини, які перетворюватимуть сніг на воду. Зараз сніг не вивозять, нагрібають, створюючи ще більші кучугури. Коли почнеться весна, вони почнуть танути і розмивати зелені зони, чим псуватимуть благоустрій міста".
Костянтин Салій також розповідає, куди вивозять сніг та чому його не можна скидати в річки: "Декларувати можуть одне місце, а насправді скидати в якісь урвища чи в річки. Водій може заощаджувати пальне, щоб потім його трішки перепродати. Йому байдуже до екології, адже сніг містить різноманітні шкідливі домішки і реагенти. Тому важливо, щоб це був комунальний транспорт з джіпіес трекерами, щоб диспетчер бачив, куди саме поїхала дана вантажівка. Потрібен контроль".
Фото: Кулемет