Про переїзд до Польщі
Закінчивши Львівську консерваторію, я прослухалася у Львівський оперний театр і мені запропонували хор. Після цього я поїхала у Вроцлав, прослухалася там в оперному театрі і мені запропонували титульну партію в прем'єрний виставі. Це була "Віолетта" в "Травіаті" Верді. Не важко здогадатися, що я погодилася відразу.
В Україні критерії професійності не завжди переважають при виборі працівників культури. Оперний світ в Україні досі корумпований і, на жаль, молоді талановиті незабезпечені фінансово артисти не мають перспективи вдома. Вони шукають і знаходять роботи за кордоном.
Про освіту філолога, якою довелось пожертвувати заради музики
В Україні друга вища освіта була платною. Оскільки я з бідної сім'ї, то не могла би дозволити собі заплатити за навчання в консерваторії, а музика завжди була моєю прерогативою. Для того, щоб не втрачати час, вступати до консерваторії, зважаючи на важкість пробиття цієї корупційної стіни, я вирішила вчитися і вступила в університет на відділення класичної філології. Вчилася там до того часу, коли мені вдалося вступити в музичну академію. Я вступала чотири рази й так затялася, що коли приходила на екзамени вчетверте, мені казали: "Знову ви?"
Про підготовку до виступів
Я приходжу в театр за три години до вистави. Мої колеги з цього сміються, але я так навчена. Я люблю посидіти в тиші, вийти на сцену, подивитися в зал, перевірити реквізит, зайти в гримерку, розкласти ноти, косметику, помовчати. Потім розспіватися.
Про поєднання роботи і сім'ї
Передусім я мушу сказати, що це дуже важко. В ХХІ столітті навантаження на жінок зросло неймовірно, тому що професійні вимоги до нас такі ж, як і до чоловіків, але чоловіки в Україні, як і частково в Польщі, тягаря з нами не ділять. Ми мусимо і на роботі, і вдома виконувати дуже багато обов'язків. Також в ХХІ столітті, принаймні в моїй професії, дуже важливим став вигляд, зовнішність, тому крім всього я мушу ще й гарно виглядати. Треба дбати про фізичну форму робити дихальні вправи, правильно й добре харчуватися.
Про реформу музичної освіти
Реформа музичної освіти потрібна, адже це велика проблема не тільки в Україні. Співаки повинні усвідомлювати свою відповідальність не тільки на сцені. Йдучи до консерваторії вступати на вокальний факультет, вони повинні знати, яка важка це робота, вони повинні бути не тільки співаками, але й музикантами й акторами. Вони мають відповідальність перед композитором, перед публікою.
Фото: facebook.com/victoria.vatutina