"Чорна п'ятниця пішла зі Сполучених Штатів у середині 60 років. Це був період масового виробництва. Підприємства робили маркетингові дослідження і випускали ту продукцію, яка знаходила б свою реалізацію. Але не все розпродавалося і залишалися залишки на складах. І для того, щоб це ефективно розпродати, давали знижки 70-90%", ー зазначив Андріан Фітьо.
Експерт вважає, що знижками під час Чорної п’ятниці можна скористатися, аби придбати подарунки на новорічні свята.
"У США є своя культура дарування. Чорна п'ятниця відбувається фактично під час Дня подяки, коли пишуться листи до Санта Клауса з побажаннями. І фактично це початок закупівель на Різдво. У цей період дарують великі предмети, зокрема телевізори, меблі та інші предмети довготривалого використання. В Україні ж знижками можна скористатися, щоб придбати подарунки, зокрема на День святого Миколая", ー сказав він.
Фільо пояснив, чому у США знижки можуть бути більшими, ніж в Україні.
"Ще одна особливість ー це різниця у фінансовому році. В Україні, коли ми зустрічаємо Новий рік, у нас є цілий цикл різдвяних свят і фактично січень місяць випадає. Щоб такого локдауну не було, у США фінансовий рік починається з 1 жовтня. І звітність компанії так само дають до 1 жовтня. Таким чином, ми знаємо фінансовий стан компанії, розуміємо, які знижки можемо давати і розпродаємо свій товар, для того, щоб мати оборотні кошти і закупити на фінансовий рік новий товар. До того ж, у США діє відсоткова ставка того банку, з яким працює підприємець. Тож підприємці знають, якими знижками вони можуть розпоряджатися і у них почала зростати відсоткова ставка", ー зазначив експерт.
Фітьо спрогнозував, чи варто українцям розраховувати на великі знижки.
"В Україні ситуація відрізняється. У нас зовсім інша культура спілкування з покупцями. У нас якщо дають знижку, то її дає роздрібний продавець, а не цілий ланцюжок, починаючи від виробника, посередника-дистриб’ютора і продавця. Наприклад, у США виробник, дистриб'ютор і роздрібна мережа домовляються і одночасно дають знижку. У нас такої культури домовлянь немає, хоча деякі бренди вже так працюють. Зараз все, що відбувається в Україні і світі ー це більше промоакції. Знижки будуть не на всі товари, як це було раніше, коли великі торговельні мережі продавали практично все під великий відсоток", ー сказав він.
Фото: naszemiasto.pl