Чорна п'ятниця: шалені розпродажі чи маркетинговий хід?

Чорна п'ятниця: шалені розпродажі чи маркетинговий хід?

27 листопада відбудеться один з найбільших розпродажів року Чорна п'ятниця. Якщо у Сполучених Штатах цей день ーдавня щорічна традиція, то українськв магазини почали використовувати цей маркетинговий інструмент досить недавно. За океаном знижки на популярні товари цього дня сягають 90%. Як показує практика попередніх років, в Україні це максимум 50%. Українські рітейлери використовують цей привід радше як маркетингову кампанію або як можливість розпродати товари, які давно залежався на складах чи полицях магазинів. Експерт з економіки, керівник Українського центру стратегій і розвитку Андріан Фітьо в ефірі Українського радіо розповів, що варто знати про Чорну п'ятницю в Україні та чи насправді можна суттєво заощадити на покупках, чи це просто вдалий маркетинговий хід.

"Чорна п'ятниця пішла зі Сполучених Штатів у середині 60 років. Це був період масового виробництва. Підприємства робили маркетингові дослідження і випускали ту продукцію, яка знаходила б свою реалізацію. Але не все розпродавалося і залишалися залишки на складах. І для того, щоб це ефективно розпродати, давали знижки 70-90%", ー зазначив Андріан Фітьо.

Експерт вважає, що знижками під час Чорної п’ятниці можна скористатися, аби придбати подарунки на новорічні свята. 

"У США є своя культура дарування. Чорна п'ятниця відбувається фактично під час Дня подяки, коли пишуться листи до Санта Клауса з побажаннями. І фактично це початок закупівель на Різдво. У цей період дарують великі предмети, зокрема телевізори, меблі та інші предмети довготривалого використання. В Україні ж знижками можна скористатися, щоб придбати подарунки, зокрема на День святого Миколая", ー сказав він. 

Фільо пояснив, чому у США знижки можуть бути більшими, ніж в Україні. 

"Ще одна особливість ー це різниця у фінансовому році. В Україні, коли ми зустрічаємо Новий рік, у нас є цілий цикл різдвяних свят і фактично січень місяць випадає.  Щоб такого локдауну не було, у США фінансовий рік починається з 1 жовтня. І звітність компанії так само дають до 1 жовтня. Таким чином, ми знаємо фінансовий стан компанії, розуміємо, які знижки можемо давати і розпродаємо свій товар, для того, щоб мати оборотні кошти і закупити на фінансовий рік новий товар. До того ж, у США діє відсоткова ставка того банку, з яким працює підприємець. Тож підприємці знають, якими знижками вони можуть розпоряджатися і у них почала зростати відсоткова ставка", ー зазначив експерт. 

Фітьо спрогнозував, чи варто українцям розраховувати на великі знижки. 

"В Україні ситуація відрізняється. У нас зовсім інша культура спілкування з покупцями. У нас  якщо дають знижку, то її дає роздрібний продавець, а не цілий ланцюжок, починаючи від виробника, посередника-дистриб’ютора і продавця. Наприклад, у США виробник, дистриб'ютор і роздрібна мережа домовляються і одночасно дають знижку. У нас такої культури домовлянь немає, хоча деякі бренди вже так працюють. Зараз все, що відбувається в Україні і світі ー це більше промоакції. Знижки будуть не на всі товари, як це було раніше, коли великі торговельні мережі продавали практично все під великий відсоток", ー сказав він. 

Фото: naszemiasto.pl

Останні новини
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Новини по темі
Радіотеатр: традиція, закладена Українським Радіо у 30-х роках минулого століття
Цього сезону фермери нарешті почали заробляти ― Лариса Гук про підсумки посівної
Хіти Івасюка, "Океану Ельзи" та радіотеатру: все про унікальні фондові записи Будинку звукозапису
Не дитина для вас, а ви для дитини ― експертка про усиновлення
Рожевий фламінго і шакал на Одещині. Гідролог про зміни клімату