Хто такий художник по костюмах?
Це мікс з дизайнера, модельєра, художника, швачки. Це людина, яка має об’єднувати дуже багато скілів й вишукане почуття смаку. Вона має дуже гарно розбиратися в тканинах, уявляти, як буде сконструйований той чи інший костюм, продумувати всі деталі. Це людина, яка має мати неймовірну фантазію.
Наскільки художник по костюмах самостійний у створенні образів?
Режисери, сценаристи бачать того чи іншого героя: сценарист більше розповідає про його внутрішній світ, а режисер – чи це будуть холодні тони в його одязі, чи теплі, який буде сезон, чи маємо робити костюми історично виправданими чи можемо додавати свою фантазію.
Художник по костюмах має бути майстром у всіх жанрах, в яких проводяться зйомки, чи можуть на чомусь спеціалізуватися?
Мультифункціональний художником, який може робити однаково гарно різні віки, напрямки, бути набагато складніше, ніж спеціалістом в якомусь певному напрямку. В нас в Україні є спеціалісти, які спеціалізуються на Київській Русі, ті, хто спеціалізуються на військових періодах. Моя сильна сторона –це казковість, вишукані вбрання і щось на зразок future.
Чим художники по костюмах відрізняються від інших художників?
Вони повинні відчути та створити образ. Обов'язково повинне бути знання анатомії та пластики, треба знати, як людина рухається. Історичний образ треба об’єднувати із сучасністю. Також треба знати композицію кольору і ритму: якщо взяти образи людей і костюми північних країн, там більше холодних кольорів, в образі південних країн більше теплих кольорів.
Як створюються костюми з метою змінити зовнішність, приховати вади чи навпаки створити ілюзію, наприклад, каліцтва?
Наприклад, у "Фелікс Австрія" в нас був хлопчик, дуже-дуже худий, якого по задуму режисера і по книзі мали дуже швидко відгодувати. Ми шили для нього костюмчик плюс 20 кіло, який був зроблений з синтепону, і ми робили там всілякі складочки.
З приводу каліцтв, коли герой, наприклад, кульгає, ми робимо вищі підбори на одну ногу і таким чином робимо нерівну поверхню.
Чи є якісь важливі моменти, які необхідно враховувати, створюючи та виготовляють одяг для зйомок?
Костюми на майданчику мають виглядати не ідеально випрасуваними: в нас є цілі коробки з фактурами, наприклад, жирних плям, наждачки, якими ми можемо протирати краї комірця, або глядач, який дивиться на персонажа, вірив, що той пройшов крізь вогонь і воду.
ФОТО: pixabay