Проєкт “Made in Ukraine” співпрацює з 8 — 9 тисячами підприємців, каже його засновниця Юлія Савостіна. І, щоб зрозуміти вплив карантину на їхні бізнеси, треба дивитися на галузь, спеціалізацію, цільову аудиторію. “Є бренди, які шиють домашній одяг або одяг для подорожей. У цьому питанні у них все добре. Вони перенесли продажі в інтернет і збираються далі розвивати цю частину свого бізнесу і не дуже зважають на те, що відбувається в офлайні. Бренди, які торгували через мережі, окремі магазинчики або шоуруми, звичайно, постраждали неймовірно. Я знаю кілька чудових брендів, які на межі виживання. По взуттю так само дуже сильно скоротилися продажі. А ось косметика майже не постраждала”.
Щодо післякарантинних трендів в одязі, Савостіна переконана: “Світ так чи інакше рухається у бік комфорту. Комфортний, більш одомашнений одяг. І до нього, відповідно, потрібно таке ж зручне взуття. Щоб і собаку вигуляти, і на люди з’явитися. Але, якщо є тренд, то обов'язково з’явиться антитренд. Будуть жінки, які ходитимуть у сукнях і на підборах. Що стосується смаків, то дуже сильно змінилися споживацькі звички. Стільки, скільки українки купили лосин за ці кілька місяців, вони не купували за кілька років”.
“У мене було кілька спостережень, — ділиться вона, — я, коли вийшла на другий чи третій день після відкриття торговельних центрів, то поїхала в один з найбільших таких центрів у столиці і помітила, що українки стали дуже стильно одягатися в спортивне. Але були й такі, що носили підбори”.
Хоча смаки суспільства зараз і розділилися, світ все одно йде до моди на комфортний одяг. “Усе, що ми носимо сьогодні, було колись робітничим та спортивним одягом у минулому. Як, наприклад, джинси, а от спортивні штани були одягом для дому, дачі чи лікарні. Навіть в тролейбусі проїхатися було незручно перед іншими пасажирами. Лосини або велосипедки були виключно спортивним одягом, зараз вони на піку моди. Їх носять навіть під жакет. І ми можемо прогнозувати, що все, що ми зараз називаємо спортивним одягом, за кілька років стане нормальним”, — говорить Юлія Савостіна.
Вона вже й сама склала перелік речей, які хоче придбати на осінь: “Там немає взагалі одягу “на вихід”. Розподілу для щоденних виходів і виходів публічних немає. У цьому одязі я зможу вийти і з дитиною, і поїхати на дачу, або сходити з друзями до кафе, і вийти на сцену щось розповісти”.
Фото: ivona