"Центром розробки законопроєктів щодо підтримки окремих категорій громадян, посилення безпеки, надзвичайної ситуації мав би бути Кабінет Міністрів. Над ними мали б працювати представники Управління з надзвичайних ситуацій, Служба головного санітарного лікаря, Міністерство охорони здоров’я, експерти. Було дуже дивно побачити, що парламент напродукував таку велику кількість законопроєктів. Мене вразила інформація, що один депутат від "Слуги народу" Дмитро Чорний є співавтором семи проєктів при тому, що окремі з них він розробляв самостійно. Виникає запитання, чи консультувався він з фахівцями з Кабінету Міністрів.
Мені це нагадує, що кожен гріє руки як вміє. В цьому разі гріють руки на коронавірусі. Просто депутати заробляють звичайні політичні дивіденди, при тому, що в кожному другому законопроєкті вказано, що видатків з державного бюджету він не потребує. Втім, там йдеться про достатньо великі суми," – каже експерт.
Наприклад, Законопроєкт 33061 пропонує у зв’язку з карантином запровадити одноразову грошову допомогу для непрацездатних осіб. При цьому вказано, що проєкт не потребує додаткових витрат державного бюджету. Виникає запитання: звідки їх брати?
"Потрібно запитати народного депутата, який реєстрував цей законопроєкт, тому що тут йдеться про звичайний фінансовий популізм, коли політики заробляють бали на великій проблемі," – відповідає Олексій Кошель.
"В окремих опозиційних фракцій є можливість глибше працювати над законопроєктами, тому що різні представники були у виконавчій владі, мають певний досвід. Я ж маю сумнів, що молоді політичні команди можуть фахово працювати над ними. Швидше, це є депутатські фантазії, які не підкріплені навіть цифрами потреб державного бюджету".
Фото: УНІАН