– Завершується каденція чинного уряду. Ви знаєте, хто буде вашим наступником?
– Досі немає прізвища і це дещо непокоїть. Не хотілося б, щоб моїм наступником була невідома людина нізвідки, посадовець має знати, як функціонує державне управління. Проте варіації можуть бути різні. Якщо буде людина, яка знатиме, що робити, я буду всіляко це вітати, адже це не просто їхній успіх, це успіх всієї країни.
– Як ви ставитесь до обіцянок нового керівництва щодо росту ВВП до 5% та інвестицій в інфраструктуру в розмірі щонайменше 20 мільярдів доларів, аби впорядкувати дороги, летовища і так далі?
– Почнемо з базового: зростання ВВП на 5% ніхто в Україні не відчує, потрібно щонайменше 10-15 %. Наш ключ до успіху – це продуктивність праці. Наше відставання від провідних держав зумовлено не питанням технологій, а питанням бізнес-процесів. Друге – це ресурси. Ми не маємо внутрішнього резерву для "стрибка", навіть якщо розкуркулимо всіх олігархів. Нам потрібно залучати зовнішні інвестиції. Окрім того, 24 тисячі кілометрів, про які говорить президент – це близько чотирьох з половиною тисяч кілометрів відремонтованих доріг щороку. Минулого року ми відремонтували 3,8 тисячі, цього – майже 4 тисячі. Моє питання тоді: а де прогрес? Для того, щоб мати ефект, треба будувати 10-15 тисяч кілометрів щороку.
– Що стосується потягу чотирьох столиць, Київ – Мінськ – Вільнюс – Рига. Така цікава і своєчасна ініціатива, але як вдається виборювати пасажирів у конкурентів, адже не секрет, що до цих столиць можна дістатись дешевше: долетіти, автобусом доїхати?
– Проект виявився успішним, бо ми поєднали не лише Україну з країнами Балтії, але й країни Балтії між собою. До запуску цього потягу неможливо було дістатися з Таллінна до Риги. Для кожного виду транспорту є свій пасажир і за що ми боремося: щоб була чесна цінова конкуренція та конкуренція в якості. Пам’ятаєте, ми казали, що квиток Київ-Берлін не може коштувати дешевше 300 доларів? Зараз літають по 50 і всі щасливі, літаки повні, заробіток компанії є. Пасажиропотік в Україні росте шаленими темпами.
– Кінцевою зупинкою потягу чотирьох столиць хотіли зробити Таллінн, але він десь загубився.
– Він буде. Таллінн хоче приєднатись. Коли саме тяжко сказати, адже зараз це бізнес-переговори, але маю надію, що все закінчиться ще цього року.
– Як просувається побудова проекту "Hyperloop" – системи транспорту п’ятого покоління?
– Мене багато хто називав "мрійником" за цей проект. Але коли я побачив анонсування президентом Зеленським олімпіади, я зрозумів, що мені до цього статусу ще далеко. Адже вартість олімпіади – це мінімум 50-60 мільярдів доларів для бюджету України, а вартість проекту "Hyperloop" в сотні разів менше, якби це фінансувалось за державні кошти. А це ніколи не фінансувалось з цього джерела. Ми підготували всі необхідні документи і зараз звернулися за фінансуванням до Єврокомісії.
ФОТО: Українське радіо