У застосунку Укрзалізниці можна оформити моніторинг квитків з автовикупом – Шевченко

У застосунку Укрзалізниці можна оформити моніторинг квитків з автовикупом – Шевченко

Більшість вагонів Укрзалізниці мають вік під 40 років, а нових лише 100 і ще 66 зараз будуються, і це крапля в морі. Про це в ефірі Українського Радіо розповідає керівник з пасажирських комунікацій Укрзалізниці Олександр Шевченко. Співвідношення попиту і пропозиції на квитки на деяких напрямках сягає 20:1. За словами Шевченка Укрзалізниця втратила понад 200 вагонів під час евакуації з Маріуполя та інших міст. Цього року планується виготовити лише 66 нових вагонів, що не зможе задовільнити попит на популярні напрямки. Разом з тим Олександр Шевченко радить планувати подорожі заздалегідь і користуватися додатком Укрзалізниці, де можна оформити моніторинг квитків з автовикупом. 

0:00 0:00
10
1x

Фото: Укрзалізниця 

Втратили понад 200 вагонів під час евакуації з Маріуполя

Чому виникає полювання за квитками?

Залізниця на сьогодні везе абсолютно всіх. Зараз їде евакуаційний потяг з Покровська. Він вдвічі більший, ніж був вчора і позавчора. Сьогодні вивозить 223 людини з Донеччини. Ми вивозимо поранених з поля бою, ми веземо всю світову дипломатію до України. Плюс не слід забувати, що наші вагони також страждають. Ми втратили понад 200 вагонів під час евакуації з Маріуполя. Відтак вагонний парк залізниці значно більш обмежений, ніж у довоєнні часи. Разом з тим попит на перевезення збільшився в рази. Особливо це стосується міжнародних маршрутів. Усі їдуть залізницею: від організованих груп дітей до перших осіб G7. До Варшави пропозиція у нас складає 180 квитків на добу – 6 вагонів по 30 місць, а охочих взяти квиток до 4 тисяч на добу. Шанси вихопити квиток сьогодні прирівнюються до лотереї. На цьому тлі з’являються охочі нажитися. Звідси і перекупи, які намагаються паразитувати на тій можливості, що величезній кількості людей потрібні квитки. Вони намагаються їх скупити в перші хвилини, а потім навіть шляхом шахрайського фотошопу щось зробити з цим квитком, щоб його перепродати. На сьогодні ми вже заблокували понад 600 перекупів у своїй системі. З цим бореться також кіберполіція. Але глобально проблема не стільки в перекупах, скільки в тому, що людина просто не може взяти квиток.

Горизонт планування понад місяць позбавляє можливості варіювати розклад

Чи можна збільшити час для продажу квитків?

Горизонт планування подорожей у нас зараз обмежений 20 добами. Це має свої операційні причини, тому що залізниця на сьогодні доволі часто переглядає свої маршрути з огляду на оперативну ситуацію та з точки зору міжнародних стиковок. Ми зараз оперативно правимо стиковку з польськими поїздами, тому що там почалися спізнення, що для нас не є прийнятним. У нас за останні 5 діб понад 95% вчасності руху всередині країни. Тому горизонт планування понад місяць позбавить нас можливості варіювати розклад.

Олександр Шевченко. Фото з відкритих джерел

Як перекупи можуть перепродати квиток, якщо за паспортом можна перевірити прізвище?

Перша схема, це коли перекуп купує квиток на прізвище Іван Іванов і в  програмі "Paint" виправляє його на інше ім’я та прізвище. Звісно, цей квиток при скануванні видає неправильне прізвище. Ми знімаємо цього пасажира з поїзда і віддаємо поліції. Друга схема це не стільки шахрайство скільки консьєрж-сервіс. Квитки найпростіше взяти за 20 діб до відправки. Ми відкриваємо продажі на більшу частину рейсів о 8-9 ранку. Люди, які вміють за цим швидко полювати виконують замовлення для вашої людини. Це не масове явище і боротися з ним вкрай важко. Тут немає порушення, оскільки людина добровільно передає свої дані.

У застосунку Укрзалізниці можна оформити моніторинг квитків з автовикупом

Які ваші поради, щоб полювання за квитком стало успішним?

По-перше планувати поїзду заздалегідь. За 20 діб можна придбати квиток на будь-який рейс на будь-яку полицю з деякими винятками. Це реалістично. Якщо горизонт планування не такий великий ми рекомендуємо наш застосунок, в якому можна оформити моніторинг з автовикупом. Тобто ви формуєте замовлення на певний потяг з побажаннями щодо місця і його розташування і додаток видає сповіщення в момент, коли це купе з’явиться. Цей моніторинг дозволяє нам аналізувати, де саме найбільший попит. Це для нас важлива інформація, аби знати, куди потрібно додати причіпний вагон.

86% квитків продаються онлайн, оскільки купувати в застосунку зручніше і дешевше

На деяких напрямках Укрзалізниці є проблеми з якістю постільної білизни та відсутністю туалетного паперу в туалетах, відсутністю належної вентиляції тощо. Як ви вирішуєте ці проблеми?

Звісно, ми боремося з цією проблемою. Та основна наша проблема - це дефіцит вагонів. Ми можемо зараз прибрати з маршрутів вагони, яким по 50 років, але тоді не буде чим їздити. Більшість вагонів мають вік під 40 років, а нових лише 100 і ще 66 зараз будуються, але це крапля в морі. В цілому нам потрібно працювати над ремонтом і модернізацією. Щодо постелі, то ми вже закупили нову постіль і матраци. Цю проблему ми в стані вирішити зараз, а не після війни. Крім того, ми рухаємося до інклюзивності та безбар’єрності. На кожному вокзалі мають з’явитися каси, які пристосовані для людей на кріслі колісному. Тому є завжди низька каса і звичайна. Вони можуть чергуватися. Але сьогодні ми вже 86% квитків продаємо онлайн, оскільки купувати в застосунку зручніше і дешевше.

Цього року буде збудовано 66 нових вагонів

Яким чином можна збільшити кількість вагонів?

Це комплексна історія. По-перше, будувати нові вагони. Цього року буде збудовано 66 нових вагонів. По-друге, паралельно з цим має йти процес модернізації старих вагонів. По-третє, рухатися в бік денного швидкісного сполучення. Відстані можна скоротити, як і збільшити швидкості, якщо мати рухомий склад.

Рівень задоволення пасажирок жіночими купе склав 78%

Чи був успішним досвід жіночих купе?

Дискусії були не лише в соціальних мережах. Вони були і всередині Укрзалізниці. Для нас це теж не було одностайне рішення. Ми довго вивчали міжнародний досвід і довго вагалися, адже це питання гендерної сегрегації, якої ми уникали. Ми за рівноправ’я і рівність. Але фундаментом цього рішення стала безпека і комфорт дівчат, які їдуть одночасно  з великої кількістю  військових та інших пасажирів. Ми хотіли зробити подорож максимально комфортною для абсолютно всіх категорій. Ми проекспериментували з 4 вагонами і вже за місяць курсування побачили дуже красномовну картину, коли всі ці місця в жіночих купе були викуплені під нуль, а рівень задоволення пасажирок склав 78%. Зараз ми запровадили також дитячі або сімейні вагони. Вони не лише для мам, а для тат з дітьми. До кінця року має з’явитися 8 дитячих вагонів. Щодо жіночих купе, то їхня ключова аудиторія – жінки. Діти до 5 років включно подорожують без квитка безкоштовно. Тому ми їх не враховуємо в своєму обліку взагалі. У нас були кейси, коли жінки і дівчата в купе були проти, аби з ними їхав хлопчик 10-11 років. Тому ми пішли шляхом правил перевезень, де зазначено, що квиток з визначенням статі надається з 6 років. Тому по цю грань ми обмежили вік хлопчиків у жіночих купе.

Дитячий вагон. Фото: Укрзалізниця

Як відбувається санітарна обробка пасажирських вагонів?

Кожного разу, коли поїзд заходить в депо, він проходить санітарну обробку усіх поверхонь, яких торкається пасажир. Є ще капітальне прибирання, яке відбувається кілька разів на місяць, під час якого миється кузов і всі деталі. Дитячі вагони дезінфікують під час кожного обороту.

Повертається 91% втрачених речей

Чи є в Укрзалізниці бюро знахідок?

Це не класичне  бюро знахідок, а діджиталізований застосунок "Lost and found". В онлайні можна залишити заявку на забуту річ і ми його повернемо. Забувають  абсолютно все. Повертається 91% втраченого, окрім дрібних деталей, наприклад навушників чи ключі, які до речі гублять найчастіше. Їх просто не завжди знаходять.

На сьогодні у нас 50 інклюзивних вагонів на 14 рейсах

Чи є інклюзивні вагони?

На сьогодні у нас 50 інклюзивних вагонів. Вони різні за своїм типом. Частина з них курсує по одному на рейс, тобто в нас є по одному штабному вагону на 14 рейсах, в яких за замовчуванням є цей вагон. Ще частина вчіплюється за заявками. Онлайн можна зробити заяву і ми додамо інклюзивний вагон. Цей вагон має одне інклюзивне купе і одну інклюзивну вбиральню. Він розрахований на комфортну подорож 1-2 людей з інвалідністю. Проте коли ми говоримо про безбар’єрність залізниці, усе впирається н стільки у вагон, скільки в усю інфраструктуру від початку замовлення. Це і адаптивність застосунку для людей з порушеннями зору, адаптивність кас, можливість пройти по вокзалу безбар’єрно, звукова навігація для людей з порушеннями зору, тактильна плитка, понижені чи підвищені перони, ліфти тощо. Це все проєкт на довгі роки і на великі мільйони. Зараз ми рухаємося поступово, тому виділили кілька пріоритетів в кожному напрямку. Наприклад, усі оновлені приміські електрички будуть інклюзивні. Там є інклюзивні туалети, пандуси, місця для кріплення крісла колісного тощо. Навіть якщо платформа ще не готова, рухомий склад ми випускаємо готовий.

Інклюзивний вагон. Фото: Укрзалізниця

Резерв квитків для військових недоступний для інших категорій пасажирів

Як працює резерв квитків для військових?

Працює відміно вже майже рік. У нас є резерв квитків майже на кожен рейс в ключових напрямках для військовослужбовців.  На ці поїзди є окремий резерв, який недоступний для інших груп пасажирів, зокрема дипломатів. Військовослужбовці оформлюють заявку онлайн. Квиток можна викупити навіть в день відправки. Це як правило термінова поїздка, а не та, яку планують за 20 діб. Резерв викуповується майже під нуль. За 6 годин до відправки поїзда в касі вже можна оформити вже цей квиток. Якщо немає інтернету, ми маємо багатоканальний телефон 0800503222, на який можна зателефонувати і зробити замовлення. Ця послуга доступна для військовослужбовців і їхніх родин, які також часто в останній момент шукають можливість поїхати до них на зустріч.

Під час евакуації ми перевезли 112 тисяч тварин

Які правила перевезення тварин у поїздах Укрзалізниці?

Є баланс між безпекою і комфортом подорожей. Під час евакуації ми перевезли 112 тисяч тварин. Це показало всьому світу, що українці не кидають тих, кого люблять.  Ми евакуйовували і крокодилів з Харкова, і тхорів, і лисиць. Увесь зоопарк, який можна було ми перевезли в своїх вагонах. Ми зробили правила перевезень більш лояльними. Ми подали норму на затвердження щодо скасування необхідності жорсткої конструкції (кліток). Зараз є сучасні рюкзаки і сумки з вентиляцією і вологонепроникним дном. Ми модернізували ці вимоги, щоб було зручніше подорожувати зі своїми улюбленцями.