Ілюстративне фото: facebook/OperationalCommandSouth
На аеродромі "Саваслейка" знищено склад і паливно-мастильну інфраструктуру
Блискавична робота підрозділів ЗСУ на прикордонні Курщини і не менш влучні чергові удари по рашистських аеродромах. Що вже відомо про їх результати і на яку реакцію ворога слід очікувати? Бо деякі телеграм-канали вже почали істерику про те, що, мовляв, Путін мстивий, озлоблений і неодмінно завдасть якогось удару у відповідь.
Очікувати на те, що після якоїсь події, наприклад, масованої результативної атаки українських дронів по російських аеродромах, щось там зміниться не варто. Ну, що зробить Кремль, нападе? Та наче вже. Тому потрібно розуміти, що ворог атакує і його ціллю є, зокрема, міста. Бо коли ворог використовує північно-корейські балістичні ракети, їхньою ціллю є місто, а не якийсь конкретний об'єкт. Тому просто треба розуміти, що наше виживання залежить від того, наскільки ми будемо згуртовані і допомагати Силам оборони України захищати нас або безпосередньо брати участь у цьому самостійно.
Щодо ураження аеродромів. Так, вже можна говорити про 2 достеменно відомих фактажі за результатом ураження цих аеродромів. Мова йде про аеродром "Саваслейка". Він дуже відомий в Україні, тому що саме з нього підіймаються МіГ-31К, які є носіями "Кинджалів". І другий, менш відомий, під Борисоглєбськом, який використовується російськими Су-34, Су-35 або Су-30. І там і там є відео або з місця подій, або є дані з супутників і можна говорити предметно. Причому треба зазначити, що під ударом був ще аеродром "Балтимор" під Воронежем. Там поки немає ні даних землі, ні з космосу. Якщо ж говорити про "Саваслейку", то, по-перше, там 100% є знищення складу і паливно-мастильної інфраструктури. Це зафіксовано на відео з землі і сервісом NASA з моніторингу пожеж. Коли мова йде про МіГ-31, то треба пам'ятати, що він використовує дуже специфічне паливо. Це єдина машина у так званих військово-космічних силах РФ, яка використовує авіагас марки ТС-6. Вся інша російська авіація, точніше її 90%, літає на авіагасі марки РT. Фокус в тому, що без цього авіагасу МіГ-31К фактично не може здійснювати висотний надзвуковий політ, тобто не може запускати "Кинджали". І 100% запасів палива і самої паливної інфраструктури на аеродромі "Саваслейка" вже не існує. Також є відео зняте безпосередньо російським військовим, який брав участь у відбитті атаки цих дронів. Тут важливий аспект у тому, що вони відбивали їх не якимись надпотужними "аналогів немає" комплексами, на кшталт С-400 чи "Панцирів", а зенітними установками типу ЗУ-23-2 та зенітними кулеметами. Тобто роботи жодного зенітно-ракетного комплексу помічено не було. І один з дронів вибухнув поряд з літаком. Яким саме, сказати складно, бо і винищувачі-перехоплювачі, і звичайні МіГ-31 також на цієї авіабазі базуються. Також видно ще один літак. Це може бути або військово-транспортний Іл-76, який використовується безпосередньо для перевезення авіаційних боєприпасів, або доволі специфічний Ту-134УБЛ, який використовувався для навчання пілотів. У будь-якому випадку, наявність літаків на аеродромі у момент атаки дронами означає те, що ворог, скоріш за все, не зміг їх підняти у повітря. Тобто, під ударом могли залишитися й інші літаки, які на цьому аеродромі перебувають.
У Борисоглібську зафіксовано ураження ТЕЧ
Куди саме ми поцілили і скільки об'єктів там вразили стане відомо дещо пізніше, так?
Так. Ми зараз говоримо про те, що вже є публічним. По-друге, є супутникові знімки і дані з землі, які також уже розповсюджені. Це фактаж, який є на даний час. І це на якийсь інсайд, бо він абсолютно публічний.
Відносно Борисоглібська, то варто зазначити, що цей аеродром насправді є навчальним, але він використовується ворогом для того, щоб завдавати удари по Україні. Там базується тактична авіація і видання "Схеми" Радіо Свободи опублікувало супутникові знімки, на яких зафіксовано ураження так званої ТЕЧ – технічно експлуатаційна частина. На цьому майданчику йде обслуговування літаків між вильотами, проводяться незначні ремонти. Тобто це важлива частина для того, щоб авіабаза взагалі функціонувала повноцінно. До речі, це вже стандартна ціль для українських дронів. Такі об'єкти були уражені, зокрема, на авіабазі "Морозовськ". І це теж доволі значний удар по аеродромній інфраструктурі ворога. Але треба зазначити, що на супутникових знімках може бути не видно пошкоджених машин, саме літаків. Тому що, як повідомило Головне управління розвідки Міноборони України, для українських дронів вже існують специфічні бойові частини з повітряним підривом. Вони вибухають над літаком, за рахунок чого він може бути посічений і просто перетворений у друшляк. Але якщо він був незаправлений, без боєприпасів і не загорівся, то ніяким чином побачити з супутника те, що він пошкоджений, неможливо. Тому чекаємо підтвердження. Зазвичай на наступний або через 2-3 дні в мережі вже з'являється те, що назнімала сама русня на цих аеродромах. Тоді можна буде зробити абсолютно повну картину відносно того, що там відбувалось.
Там ще 2 аеродроми було, причому один з них називається "Балтимор". Як таке могло статись, що рашистський військовий аеродром носить назву американського міста?
Якщо не помиляюся, це якраз історія часів ленд-лізу. Не пригадаю точно, але здається, що ця назва була пов'язана безпосередньо з часами Другої світової війни. Він називається насправді "Воронеж-Б". А чому "Балтимор", не можу прокоментувати зараз.
Чи відомо, наскільки потужним був удар по ньому?
Зараз я не маю таких даних. Предметно говорити можна буде, коли будуть супутникові знімки і відео, яке знімали самі рашисти. Поки що можна лише фантазувати і сподіватися на те, що він був максимально ефективний. Але я за факти.
Олег Катков. Скриншот із відео
Україною успішно реалізується операція зі знищення дронами російських авіабаз
Сьогодні також стало відомо про збиття російського літака Су-34 над Курщиною. Відкриття там лінії фронту загалом обмежує можливості російської авіації атакувати територію України чи ні?
Звісно обмежує. Тому що, насправді, ми говоримо про цілу серію ударів. І в Кремлі розуміють, що зараз Україною успішно реалізується справжня операція з методичними атаками дронами російських авіабаз. Такі удари об'єктивно є методичними. Але ніяких можливостей припинити їх у них наразі не існує. Тобто дрони вражають їхню техніку, виводять з ладу авіабази, але, попри все це, нічого зробити вони не можуть. Наприклад, авіабаза "Морозовськ". Там просто немає складу з боєприпасами. Літаки там можна розмістити, але боєприпаси все одно треба десь зберігати. Зберігання боєприпасів – це відповідна обваловка, це відповідні споруди. Більше того, це відповідне оснащення для того, щоб приводити їх у боєздатний стан. Якщо це авіабомби, то це простіше. Але якщо це високоточне ракетне озброєння, то це питання стендів і відповідної апаратури для перевірки всіх систем і закладання координат. Все це було знищено. Тому, чим більше аеродромної інфраструктури буде уражено, тим менше бойових завдань в день їхні літаки зможуть виконувати. Тобто вирішується такими ударами насправді комплексна загальна задача – зменшення ефективності повітряно-космічних сил РФ.
Це значне ускладнення для ворога
Чи може знищення інфраструктури, зокрема для МіГ-31К, вплинути на частоту вильотів цієї російської техніки?
Будемо сподіватися. Тут питання в тому, чи зміг ворог підняти літаки у небо. Другий аспект. Треба розуміти, що не лише на цій авіабазі він може їх експлуатувати. Вони здійснювали зльоти і з інших аеродромів. Наприклад, вони можуть базуватися в Актюбінську Краснодарського краю, ближче до Каспійського моря. Там також є відповідна інфраструктура в центрі Чкалова. Вони базувались навіть у Мінську. Тобто привезти паливо і виділити відповідні ємності та засоби заправки можливо. Але це ускладнення. Ворог вже не працює в тепличному режимі. І я сподіваюсь на те, що ворог отримав дуже болючий удар відносно саме цього аеродрому. Я не візьмусь сказати, що найближчим часом МіГ-31К не підніметься. Але в будь-якому випадку це значне ускладнення для ворога для виконання таких полетів.