Кількість знищених у Чорному морі російських кораблів сягає 28-ми — Плетенчук

Кількість знищених у Чорному морі російських кораблів сягає 28-ми — Плетенчук

Україні вдалося знищити у Чорному морі вже 28 кораблів російських окупантів, тобто, наближаємося до трьох десятків. Про це повідомив в ексклюзивному інтерв'ю Українському Радіо речник Військово-морських сил України, капітан 3 рангу Дмитро Плетенчук. Він прокоментував інформацію про удар по підводному човну Чорноморського флоту РФ "Ростов-на-Дону". Це було повторне вогневе ураження, яке має поставити крапку в історії з "Ростовом-на-Дону", зауважує Плетенчук. У Криму скорочується кількість не лише ворожих кораблів, засобів ППО, але й літаків. Два з п’яти аеродромів на окупованому півострові залишаються фактично без роботи, розповів речник ВМС України.  

 

0:00 0:00
10
1x

Довоєнне фото підводного човна "Ростов-на-Дону". Wikipedia.org

Повторне ураження "Ростова-на-Дону" і крапка

Що було вражено під час останньої атаки на Крим?

Атаки відбуваються щодня. Тому атака на підводний човен – не остання, вона одна з тих, про яку повідомили широкому загалу. Це було повторне ураження підводного човна "Ростов-на-Дону", який міг нести на борту до чотирьох ракет типу "Калібр". Минулого року цей човен вже вражали і він перебував на ремонті. Ворог загерметизував зовнішній корпус субмарини, відтак вона отримала позитивну плавучість. Наша сторона мала змогу відреагувати на цей черговий виклик. Сили оборони України не гаяли часу і завдали повторного вогневого ураження, яке має поставити крапку в цій історії. Інформація щодо екіпажу дорозвідується, оскільки вона найскладніша для верифікації. Під час будь-якого зникнення російських кораблів інформацію щодо особового складу набагато легше приховати. Росіяни роблять усе можливе, щоб ці дані не мали витоку. Так відбувається завжди. Особовий склад розміщують в різних лікувальних закладах, щоб не можна було скласти всі цифри докупи.

Обслуговування і підводних, і звичайних кораблів наразі для росіян ускладнене

Знищення "Ростова-на-Дону" поставило хрест на долі решти підводних човнів Чорноморського флоту РФ, оскільки єдиний ремонтний завод розташований в Севастополі, який перебуває під постійним вогневим ураженням з боку України. Де ще ворог може ремонтувати свої підводні човни?

Основні ремонтні потужності залишаються в Криму під нашим вогневим впливом. Тому обслуговування будь-яких кораблів – і підводних, і звичайних – наразі для росіян ускладнене. Крім того, варто згадати про влучання в корабель, який обслуговував  підводні човни. Це був корабель катамаранного типу, який працював в морі. В Новоросійську також є ремонтні спроможності, але звісно вони не такого масштабу.

З першого разу російські окупанти ніколи не розуміють

Чому ворог ігнорує наші попередження щодо ризикованості використання Криму як ремонтної бази?

Ворог як правило робить висновки не одразу, а через деякий час. Ситуація з попередженнями складається наступним чином – з першого разу вони ніколи не розуміють. Іноді – і з другого. Така ж ситуація була і у випадку з крейсером "Москва" і малим ракетним кораблем "Аскольд". Тобто, вже можна було взяти мапу і циркуль та подивитися радіус ураження.

 

Наближаємося до трьох десятків знищених російських кораблів

Скільки російських кораблів ми вразили останнім часом у Чорному морі?

Загальний рахунок сягає 28-ми. Проте цей показник не настільки важливий, як якість. Наближаємося до трьох десятків, але треба звертати увагу на те, які саме це одиниці.

Два з п’яти аеродромів у Криму залишаються фактично без роботи

У Криму розташовано 5 військових аеродромів. Скільки літаків там наразі дислокується?

Ми не можемо показувати наш рівень обізнаності. В Криму РФ всього використовує 5 аеродромів, на 2-х із яких залишається настільки мало літаків, що їхнє функціонування зведено до мінімуму. Чому вони їх не перебазовують на материк? Тому що їхні параметри і характеристики не дозволяють їх використовувати на великих відстанях. Вони вимушені тримати їх у Криму для того, щоб виконувати ті завдання, які перед ними стоять. Авіація в Криму важлива для окупантів, оскільки не маючи можливості контролювати акваторію Чорного моря корабельними угрупованнями, вони змушені перекласти всю відповідальність на авіаційну складову. Крім того, вони використовують авіацію і в протидроновій боротьбі. Мається на увазі надводні безекіпажні системи. Тому відмовитися від застосування авіації вони не можуть. Кількість літаків постійно зменшується, тому два з п’яти аеродромів залишаються фактично без роботи.

Дмитро Плетенчук. Фото: Ukraine Media Center

Авіаційний зоопарк

Які літаки РФ патрулюють повітряний простір Криму?

Можна називати будь-який літак і не помилитися. Ми бачимо гелікоптери різноманітних моделей від тих, які зазвичай використовуються військово-морськими силами КА-27, КА-29 до МІ-8, МІ-24, які використовують для патрулювання і боротьби з дронами. Також є літаки БЕ-12, які вже були списані, але їм продовжили термін експлуатації, БЕ-200, АН-26, бомбардувальники від ТУ-124 до ТУ-157.

Шанси знищити Керченський міст є

Які шанси знищити Керченській міст уже цього року?

Шанси є завжди. 50 на 50 – або уразимо або не уразимо. Ворог ретельно охороняє цей об’єкт, задіявши всі можливі засоби, аби уберегти цей символ російської експансії. Він виконує свою функцію, проте військове навантаження він має несуттєве. Це менше чверті від загальної логістики, яка працює в напрямку Криму  і півдня материкової частини. Росгвардія забезпечує патрулювання периметру плюс максимальна робота ППО.

Останні новини
Олег Скрипка на Радіо Промінь ексклюзивно представив два релізи
Олег Скрипка на Радіо Промінь ексклюзивно представив два релізи
Клименко: "Бюджет більше тиловий, ніж військовий"
Клименко: "Бюджет більше тиловий, ніж військовий"
Радіодиктант, "Колос" та "Від суботи до суботи": культові програми Українського Радіо
Радіодиктант, "Колос" та "Від суботи до суботи": культові програми Українського Радіо
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
Замість Китаю - ЄС. Хто стає головним споживачем української агропродукції?
Замість Китаю - ЄС. Хто стає головним споживачем української агропродукції?
Новини по темі
Кочетков: "Кедр" за 50 млн $ завдає менше руйнувань, ніж "Калібри", "Кинджали" чи "Циркони"
"Рамштайн" без США та Євросоюз без Орбана – Дикий про допомогу західних партнерів у 2025 році
Будівництво атомних енергоблоків не на часі. Потрібно зосередитися на децентралізованій генерації – Дяченко
Якщо немає сильних морозів, будинок тримається 2-3 доби — Сергієнко
Інтерес Заходу до відновлення польотів в Україні є, але все залежить від війни — Шевченко