Фото: Христина Соловій, пресслужба Христини Соловій
Своєю творчістю я розповідаю особисті історії, які певним чином відгукуються моїй аудиторії
Ти презентуєш пісню з минулого. Знаю, що до неї навіть торкався Мілош Єліч. Поділися, будь ласка, всіма деталями створення пісні "Камертон".
Я дуже хотіла, щоб "Камертон" увійшов до альбому "Любий друг", але мені дуже важко було дописати другий куплет. Іноді підсвідомість нам щось підказує, але на той момент я ще не прожила цей досвід, зі мною не трапилась ця історія. Своєю творчістю я розповідаю особисті історії, які певним чином відгукуються моїй аудиторії. Я не співаю чужих пісень, за винятком творчих колаборацій, тому мені важливо, щоб це все було максимально щиро. І от настав момент, коли я згадала про цю пісню — вона мені наснилася і я нарешті дописала другий куплет. А починали працювати ми над нею ще приблизно у 2018 році, записували струнні партії в Будинку Звукозапису Українського Радіо і якраз Мілош Єліч проводив цей запис. Дрімпоп звучання, яке зараз є у фінальній версії пісні, Павлу Литвиненку вдалося досягти завдяки тому, що він засемплував ці струнні.
Як тривала робота над кліпом і які символи в нього закладали?
Основна ідея полягає в тому, щоб не розчинятися в стосунках, особливо якщо ти не почуваєшся в них собою. Якщо ти втрачаєш себе, — важливо вчасно випірнути на поверхню. Якою б ідеальною не була б картинка, яку хочеться прожити, але ти не почуваєшся в ній органічно, — треба виходити з цих стосунків, навіть якщо вони принесли тобі доволі багато щасливих моментів.
Саме тому в кліпі ти перебуваєш під водою…
Так, я вважаю, що в кліпі немає зайвих кадрів. Кожен із них осмислений. Здебільшого режисурою займався мій відтепер артдиректор і режисер Дмитро Грушківський. Ми починали з ним співпрацю як із візажистом, але поступово він інтегрувався в мою команду і став для мене дуже важливою людиною. Тому ми відкинули всі запропоновані для цієї пісні режисерські ідеї й обрали свою.
Як надовго ти можеш затримувати дихання?
Це було довше, ніж мене просили. Для зйомки треба було затримати дихання на кілька секунд, але я дуже люблю плавати й пірнати, тому для мене ця частина зйомок була найлегшою. До речі, під час зйомки цього кліпу я навчилася пірнати не затуляючи ніс.
Щоб побудувати здорові стосунки, важливо в першу чергу почуватися в них комфортно, а не намагатися задовольнити партнера в тій картинці, яку він собі про тебе створив
У пресрелізі написано, що в пісні "Камертон" є натяк на відому особистість. Це про Сергія Жадана?
Там є натяки, але я ніколи не вигадую якісь історії, я можу їх доповнювати сюжетними лініями, але переважно мені важливо розказати свою історію, яка б відгукнулась і мала б ще декілька прочитань. Це історія про ліричного героя, якого ми не бачимо у відео.
Цією піснею ти пробуєш із ним поговорити після стосунків, чи це більше розмова із собою?
У той період, коли я писала такі композиції, як "Fortepiano", "Хто, як не ти?", мені хотілося написати пісню про таку дівчину, яка розбиває серця і яка поводиться, як Дон Жуан у жіночій подобі. Історію, коли Дон Жуан зустрічає собі подібну, а вона розбиває йому серце. У мене потім дещо змінилось і в пісні я більше говорю за допомогою слів, символів і образів про нього і про його почуття. Та все ж, це пісня про розставання.
На останніх кадрах у кліпі ти говориш, що відмовляєшся грати роль. Чи доводилось тобі грати в стосунках?
У кожних стосунках ми якось проявляємо себе і вчимося знаходити баланс, щоб не віддзеркалювати партнера, щоб не підлаштовуватись під нього та залишатися собою. Я думаю, що в ідеальних стосунках цей баланс якраз витриманий і збережений. У мене на різних етапах і в різних стосунках, відповідно до мого дорослішання, це все було по-різному. Іноді, так, мені доводилося грати. Ми всі родом з дитинства і маємо певні дитячі травми, у кожного це пов'язано зі своїми особистими моментами й історіями. Для того, щоб побудувати здорові стосунки, важливо в першу чергу почуватися в них комфортно, а не намагатися задовольнити партнера в тій картинці, яку він собі про тебе створив.
Чи виникає у тебе запитання, чому люди губляться в стосунках, чи можна це передбачити?
Я, як творча людина, яка створює свої пісні переважно на основі якихось прожитих історій, і всі вони про стосунки з людьми, я схильна перебільшувати, ідеалізувати та розчаровуватися. І це такий замкнений цикл. Звісно ж, я для себе вже відзначила стани, в яких мені абсолютно комфортно і які я б не хотіла змінювати, але ось це зачаровування і розчарування — без цього ніяк. Це проблема очікувань, тому що загалом ми перебільшуємо феномен стосунків у парі й очікуємо, що хтось може бути відповідальним за наше щастя. Якщо ми самозалежні та вміємо будувати своє життя так, щоб бути щасливими навіть наодинці із собою, — в здорових стосунках таких очікувань не буде. Але я не знаю, чи в когось були такі здорові стосунки.
Для тих хто стежить і чекає, на якому етапі твій альбом "Rosa Ventorum III"?
У "Rosa Ventorum III" увійдуть 4 треки, які вже вийшли, а також "Камертон". А нові пісні можна буде почути в платівці "Rosa Ventorum IV", яка вийде вже восени.
Редакторка текстової версії — Олена Кірста
Відеоверсії ексклюзивних інтерв'ю з артистами дивіться на офіційному YouTube-каналі Радіо Промінь.
Щоб не пропускати кращі українські прем'єри, підписуйтеся на подкаст шоу нової української музики "Селекція" та щоп'ятниці отримуйте на свій смартфон новий епізод програми.