Фото: Kateryna Chernohorenko /Facebook
640 тисяч унікальних документів через "Резерв+"
Від сьогодні QR-код у додатку "Резерв+" є чинним військово-обліковим документом для пред’явлення на кордоні. Про це повідомив речник Державної прикордонної служби Андрій Демченко у коментарі "Українській правді". Що це означає у практичному плані?
Ми, Міністерство оборони, і наші партнери зробили прорив у документах, які фіксують військовий обов’язок людини. Це електронний військовий обліковий документ. Станом на сьогодні ми бачимо вже 1 млн 600 тисяч успішних оновлень і 640 тисяч унікальних документів, що були сформовані через "Резерв+". Тобто за два неповні дні цифровий сервіс опрацював понад пів мільйона громадян – 640 тисяч українців скачали собі цей військово-обліковий документ. Для кращого розуміння цієї цифри, можна порахувати, скільки ресурсу було би задіяно для обслуговування такої кількості людей під час офлайн-прийому, коли військово-обліковий документ виписує працівник ТЦК. Послуга оформлення електронного військово-облікового документа в середньому забирає 30 хвилин. Отже, для тієї кількості ТЦК, які зараз функціонують, знадобилося би близько 2 місяців безперервної роботи 24/7 без вихідних для надання такої послуги офлайн даній кількості осіб. Тому очевидно, що цифрові інструменти є дуже зручними, знижують навантаження на ТЦК і СП, які зараз і так зайняті тим, що здійснюють мобілізацію і низку інших задач. Слід зазначити, що застосунком також активно користуються жінки. Вже близько 250 тисяч оновили свої дані. Це 12-15% від усіх оновлень. Цифри кажуть, що "Резерв+"– це зручно та ефективно. На разі це найпопулярніший спосіб оновлення даних.
Електронний ТЦК і СП
Чи буде й надалі зберігатися такий шквал охочих оновити свої дані через застосунок?
"Резерв+" отримує свій розвиток. Ми додали військово-обліковий документ. Крім того, ми хочемо, аби всі дані, які є в реєстрі по людині, автоматично можна було підтягувати в "Оберіг", щоб не ходити із ксерокопіями і взагалі уникати фізичного контакту з ТЦК і СП. "Резерв+" має стати аналогічною опцією звичайному ТЦК СП. По факту це буде електронний ТЦК і СП, коли людина не звертаючись до працівника, може безпосередньо через застосунок здійснити будь-яку дію. Коли ми зробимо усі ці функції по додаванню усіх даних через "Резерв+" в "Оберіг" людиною без усіляких фізичних звернень, то кількість користувачів застосунку зростатиме, тому що це зручно. Ми плануємо додати вишкіл, який пройшла людина або курси, які мають значення для військового обліку. Тобто це буде постійний мобільний зв'язок безпосередньо між державою і людиною стосовно її військового обов’язку.
Зменшить кількість візитів до ТЦК
Переваги застосунку "Резерв+" для громадян очевидні. А як вплине його поява на роботу ТЦК?
Впливатиме тільки позитивно, тому що всі операції з оновлення даних можна зробити через застосунок. Це зменшить кількість візитів до ТЦК і СП. Тобто навантаження ТЦК буде зменшуватися і з’явиться більше часу на опрацювання звернень громадян. Також ми додали можливість отримати свій слот через електронну чергу. Тобто, додаючи такі цифрові інструменти, ми зможемо розвантажити ТЦК і СП й зробити максимально зручними і людяними ті сервіси, які вони надають. Майбутнє за цифровими інструментами. Це має бути опція для людини – прийти фізично чи звернутися онлайн. Вже зараз ми бачимо по наявній динаміці, що можливість оновити свої дані протягом 60 днів через мобільний застосунок суттєво розвантажила ТЦК і СП.
Щоб кожен громадянин мав доступ до актуальних даних у реєстрі
Раніше було багато нарікань щодо збоїв у застосунку. Чи вдається усунути цей недолік?
Я би не сказала, що це постійні збої. 18 травня, коли ми вперше вийшли в реліз, був величезний наплив людей, який призвів до незначних проблем з авторизацією. Ми все дуже швидко виправили і за кілька днів застосунок працював у штатному режимі. За місяць, 18 червня, коли ми додали військово-обліковий документ до застосунку, більшість завантажень були успішними. Наразі застосунки "Резерв+" і "Оберіг" працюють у штатному режимі. Ми постійно моніторимо ситуацію і опрацьовуємо звернення. Крім того, ми працюємо над тим, аби в "Резерві" відображалися бронювання для наших громадян. Філософія нашої команди – це щоб кожен громадянин мав доступ до актуальних даних у реєстрі.
Чому виникають проблеми з оновленням даних? Наскільки сталий характер має ця проблема?
Кожну ситуацію слід розбирати окремо. Застосунок – це лише спосіб відобразити ті дані, які вносить працівник по особі в ТЦК і СП. Ми почали активну роботу з автоматизації процесів та обміну з реєстрами. Ми її дуже швидко робимо і якісно наповнюємо через реєстр "Оберіг", але й донині залишається багато роботи і відповідальності саме на працівниках ТЦК. Якщо по електронній картці ми бачимо, що по людині є неповні дані чи помилки, ми опрацьовуємо цю інформацію через технічну підтримку. Якщо ситуація кричуща, ми рекомендуємо людині оновити дані фізично через ТЦК. Слід зазначити, що в останньому оновленні застосунку ми додали функцію, яка називається: "Виправити дані онлайн". Це робиться для того, аби військовослужбовець не повинен був іти до ТЦК і не відволікався від своїх бойових задач. Друга опція – виправити дані", які належать військовозобов’язаному. Це податковий код, ПІП і дата народження. Тобто ми вже зараз онлайн можемо виправити базові дані по людині через застосунок. Далі ми додаватимемо ще більше даних: освіту, професійний профайл, реєстрацію місця проживання тощо. Цю роботу ми плануємо закінчити протягом наступних трьох місяців.
Катерина Черногоренко. Фото: Kateryna Chernohorenko /Facebook
"Надалі ми плануємо реалізувати можливість подавати через "Резерв+" абсолютно всі дані військового обліку"
У яких випадках військовозобов’язаним необхідно додатково відвідувати ТЦК навіть після оновлення даних через додаток?
Потрібно відділяли обов’язок громадянина оновити свої дані протягом 60 днів (це три базові параметри: електронна пошта, номер телефону та місце проживання) від обов’язку надати низку інших даних, необхідних для військового обліку (місце реєстрації, освіта тощо). Якщо вам надходить сповіщення на уточнення даних, ви маєте з’явитися в ТЦК і СП й оновити ці дані через подання їх працівникові ТЦК. Надалі ми плануємо реалізувати можливість подавати через "Резерв+" абсолютно всі дані військового обліку, які стосуються громадянина. Поки що це базовий функціонал по оновленню даних через короткий строк 60 днів.
"Резерв+" – безпечний застосунок
Наскільки "Резерв+" є надійним щодо можливих витоків даних? Чи захищений застосунок від хакерських атак?
По-перше, застосунок "Резерв+" не зберігає дані військовозобов’язаних, резервістів і призовників. По-друге, ми отримали усі необхідні дозволи, аби вийти в повноцінний запуск. Це є комплексна система захисту інформації. Хоча з боку наших ворогів були спроби вчинити декілька інформаційних та інших атак, але на даний момент ми можемо стверджувати, що "Резерв+" захищають найкращі державні команди. Тому це дуже безпечний застосунок і дуже зручний цифрових інструмент.