Олексій Данілов. Фото: УНІАН
Росія – так званий "колос на глиняних ногах", нічого там лячного немає, його просто треба ставити на місце, констатує Олексій Данілов. "Що стосується питання зернового коридору, то якщо і НАТО, і західні держави, які до цього мають безпосередній стосунок, промовчать, тоді буде біда. Свого часу промовчали на африканському континенті й бачимо, що там сьогодні відбувається – Росія зі своїми партнерами захоплює все більші й більші країни під свій вплив. Тож я наголошую: ви на все маєте реагувати вчасно. Цивілізований світ, я думаю, вже вивчив уроки 2008 року – Грузію, вивчив уроки лютого 2014 року – Україну, і вивчив уроки літа 2014 року, коли російський режим убив 298 невинних людей, збивши цивільний літак MH17. Вони не понесли за це жодної відповідальності, а кожна людина має за все відповідати. Зло має бути покарано", – наполягає секретар Ради національної безпеки і оборони України.
Одне із суден, що перевозили Чорним морем українське зерно. Фото: ФБ-сторінка Мінінфраструктури України
КОНТЕКСТ
17 липня цього року Кремль заявив про зупинку дії "зернової угоди". Також Росія оголосила про відкликання гарантій безпеки судноплавства в рамках Чорноморської зернової ініціативи. Президент України Володимир Зеленський наголосив, що своїми діями РФ зриває домовленості з Туреччиною та ООН. Міністр закордонних справ Дмитро Кулеба в інтерв’ю CBS констатував, що вихід Росії із зернової угоди призведе до зростання світових цін на агропродукцію та загрожуватиме голодом населенню багатьох держав світу. Зеленський повідомив, що надіслав офіційні листи президентові Туреччини Ердогану та генсеку ООН Гутеррешу з пропозицією продовжити роботу "зернової угоди" або її аналогу в тристоронньому форматі. Як заявили у Міноборони Росії ввечері 19 липня, з 20 липня всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться РФ як потенційні перевізники військових вантажів. Відповідно, країни прапора таких суден вважатимуться "залученими в український конфлікт на боці київського режиму". Зі свого боку, Міноборони України попередило 20 липня, що з 00:00 21 липня всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря у напрямку морських портів РФ та українських морських портів, що перебувають на тимчасово окупованій Росією території, можуть розглядатися Україною, як такі, що перевозять вантажі воєнного призначення з усіма відповідними ризиками.
Катастрофа MH17 – знищення у 2014 році російськими бойовиками на окупованій частині Донеччини цивільного пасажирського літака "Боїнг", що виконував регулярний рейс МН17 за маршрутом Амстердам – Куала-Лумпур. Загинули всі 298 осіб, котрі перебували на борту "Боїнга", – 283 пасажири і 15 членів екіпажу. 17 листопада 2022 року суд у Нідерландах у справі MH17 ухвалив вирок, згідно з яким аварія цивільного лайнера 17 липня 2014 року в Донецькій області сталася внаслідок запуску ракети із російського зенітно-ракетного комплексу "Бук" у районі українського села Первомайське, яке контролювала підпорядкована Росії так звана "ДНР". Суд констатував, що "ДНР" повністю контролювалася Росією. Суд у Нідерландах визнав винними трьох із чотирьох обвинувачених у цій справі: Ігоря Гіркіна ("Стрєлкова"), Сергія Дубинського та Леоніда Харченка.