Фото: "еВідновлення" у застосунку "Дія"
"Доступ завдяки смартфону або ЦНАПу"
Послуга "еВідновлення" доступна в мобільному застосунку "Дія", також можна звернутись до ЦНАПу. Але мобільний застосунок за рахунок своїх інтеграцій з різноманітними реєстрами дає змогу уникнути заповнення величезною кількості документів людиною. "Хто стикався з пошкодженим майном минулого року, пам'ятає, що ми запустили послугу із подачі інформації про пошкоджене майно, а зараз вже ці люди мають змогу отримати виплати на простий ремонт", — зазначає Мстислав Банік.
Хто може подати заяву на "еВідновлення"?
Перший етап "еВідновлення" — це виплати до 200 тисяч гривень на ремонт житла, тобто вікна, дах тощо. Пошкоджене житло — це наступна черга, їх буде декілька. Тобто зараз йдеться лише про ремонт. Податись на отримання цієї виплати можуть лише власники житла, тобто та людина, на яку зареєстрована ця нерухомість. Відтак якщо ви винаймаєте житло або живете у батьків, то ви податися не можете. Під виплату підпадає все пошкоджене житло, крім окупованих територій і територій, де зараз відбуваються активні бойові дії, зауважує керівник із розвитку електронних послуг у Мінцифрі.
Як відбувається процедура?
"Людина подає заявку на отримання компенсації на ремонт. Далі ці дані потрапляють у реєстр пошкодженого майна додатково. Потім із цим працюють Міністерство відновлення та органи місцевого самоврядування. Місцева комісія домовляється з людиною щодо дати й часу, коли зручно приїхати подивитися характер пошкоджень, приїжджає й оцінює, якою за їхньою тарифікацією буде виплата за ці пошкодження. Якщо ми говоримо про виплати на ремонт, це не означає, що всі, в кого щось сталося, отримують по 200 тисяч гривень. Тобто 200 тисяч — це порогова сума, яку можна отримати. І, відповідно, комісія ухвалює рішення про суму виплат. Якщо людина належить до пільгової категорії, то до неї й комісія прийде швидше, й заявка буде раніше оброблена. І далі ці гроші людина отримає на картку "еВідновлення". Зняти ці гроші в банкоматі чи розрахуватися ними у супермаркеті неможливо. Пройдуть тільки платежі в будівельних магазинах або ремонтним бригадам чи компаніям, які надають відповідні послуги і які зареєструвалися в системі. Оскільки це саме виплати на відновлення, на ремонт, а не просто компенсація за те, що в людини щось сталося", — пояснює Мстислав Банік.
Мстислав Банік. Фото: ФБ-сторінка Mstyslav Banik
Скільки громадян уже змогли скористатися послугою "еВідновлення"?
"Заявку на цю виплату подали вже 29 тисяч українців. І 3,5 тисячі заявок на 286 мільйонів гривень уже погоджено, тобто вони є в процесі виплати", — розповів Мстислав Банік.
Наскільки готова система "Дія" працювати із великою кількістю запитів на послугу "еВідновлення"?
"Дія" в будь-якому випадку витримає велику кількість запитів, і ті хвилі, які у нас зараз є, підтверджують, що все працює, тому хвилюватися немає причин. Система на боці "Дії" відпрацьовує все автоматично, тобто людина подається, все це формується, а далі м'яч уже на боці Міністерства відновлення і органів місцевого самоврядування", — додає представник Мінцифри.
"Понад 10 країн прагнуть отримати "Дію" для своїх громадян"
"Дія" — це інструмент, щоб у людей був спосіб зручно отримувати послуги, зручно користуватися документами, тому що все-таки в центрі всього має знаходитись людина. І це наш головний підхід. Ми спілкуємося з багатьма колегами з країн Європейського Союзу і набагато далі, і частково всі розуміють необхідність будувати людиноцентричні сервіси, але, на жаль, таких великих акцентів не роблять. І ми в цьому контексті багато використовуємо досвіду саме з приватного сектору, оскільки там усе дуже просто. Ти надаєш поганий сервіс, не витримуєш конкуренції, твій бізнес гине. З державою трохи працює інакше, бо у держави конкурентів немає, але сервіс ми все одно намагаємося тримати на найвищому рівні. Це підхід, яким хочеться якось надихати і ділитись із колегами. Понад 10 країн зацікавлені в тому, щоб отримати "Дію" для своїх громадян під іншою назвою чи в іншому дизайні, але з тією самою системою і архітектурою. Це не швидкий процес в будь-якому випадку, оскільки, щоб зрозуміти, як запустити "Дії" в тій чи іншій країні, має відбутися велика кількість технічних консультацій і юридичних аспектів, але ми над цим працюємо. І те, що велика кількість країн світу визнає, що "Дія" — продукт номер один за зручністю і доступністю, це дає нам великі можливості в тому, щоб ділитися цим досвідом", — резюмує Мстислав Банік.