Фото: Укрзалізниця, ФБ-сторінка
Із 1500 пасажирських вагонів "відповідають хорошим стандартам" лише 300
"Торік, усупереч війні, ми закупили майже 100 нових пасажирських вагонів", — розповів глава "Укрзалізниці", відповідаючи на запитання кореспондентки Українського Радіо. За словами Олександра Камишіна, такими темпами треба було оновлювати рухомий склад щороку протягом останніх двадцяти років. "На жаль, ця закупівля виявилася найбільшою за останні, мабуть, десять років", — констатував глава "Укрзалізниці". Загалом "Укрзалізниця" використовує 1500 пасажирських вагонів. І з них лише близько 300 відповідають хорошим стандартам того, яким має бути рухомий склад, зазначив Камишін. "300-400 вагонів — це замало, щоб усі 1500 стали належної якості. Для нас оновлення рухомого складу є важливою програмою, ми маємо плани оновлювати його далі. Вагони, яким по 40 років, важко утримувати в належному стані. Тому оновлення рухомого складу — одна з ключових програм для залізниці", — запевнив Олександр Камишін.
Саме українські вагони
Стосовно 100 закуплених пасажирських вагонів, йдеться про спальні вагони, далекого сполучення — СВ, уточнив заступник директора "Укрзалізниці" Олександр Шевченко. І запевнив, що оновлення рухомого складу "Укрзалізниці" — "доволі системна програма". За словами Шевченка, вона охоплює не тільки парк далекого сполучення, тобто спальні вагони, але й електрички, швидкісні потяги тощо. "Ми говоримо про 100 вагонів саме спальних, далекого сполучення — СВ, купе та вагони для осіб з інвалідністю. Ця закупівля пройшла через тендер Prozorro у 2020 році, трохи більше року пішло на виготовлення цих вагонів. Навіть під час війни ми продовжували їх отримувати. У вагонах — якісні зміни для наших пасажирів під час подорожей. Усі купе облаштовані за вищими, модерновими стандартами сервісу, там є сигналізація на дверях купе, кнопка виклику провідника, чотири режими освітлення, різні режими підтримки температури в купе, індикатор зайнятості вбиралень. Самі вбиральні — інклюзивні, в них повивальний столик для пасажирів із дітками, є всі гігієнічні засоби, дезінфектори тощо. Тобто це абсолютно новий вагон, комфортний, тихий і теплий. Це нова якість перевезень і те, заради чого ми робимо залізні зміни в рухомому складі. Йдеться про українські вагони, виготовлені на нашому заводі, який продовжує працювати", — розповів заступник директора "Укрзалізниці".
Вагон за мільйон євро
Орієнтовна вартість одного пасажирського вагона — близько мільйона євро, повідомив Олександр Шевченко. І додав: "Паралельно із закупівлею нових вагонів ми продовжуємо системні ремонти та модернізацію старих. Тому що закупити одразу всі нові вагони навряд чи вдасться. Модернізацію можна робити на власних потужностях залізниці, це коштує вдвічі дешевше, ніж придбання нового вагона". Всі десять нових електропотягів кільцевої електрички навколо Києва — модернізовані електрички, які були випущені ще за Радянського Союзу в Ризі. Один з останніх потягів обладнаний вже зарядними роз’ємами USB, — зазначив заступник директора "Укрзалізниці".