Це не просто проєкт
Як каже Анатолій Комірний, це не просто проєкт, який допоможе створити бізнесу більш придатні умови для існування. Він особливо потрібен в час воєнного стану. Починався він ще в лютому минулого року. Але довелося на час повномасштабного вторгнення призупинити цей проєкт, бо відбувалися великі міграції команди, яка над ним працювала. Роботу за кілька місяців було поновлено. Його доробили і зробили ще кращим відтоді, як починалися перші тестування.
Паперові накладні
Анатолій Комірний пояснює схему роботи накладних на прикладі паперових варіантів. Є три контрагенти: вантажовідправник, який створює документи і везе кудись цей товар. Є перевізник, який перевозить товар. І є вантажоотримувач. Щоби від вантажовідправника документи дійшли до вантажоотримувача, ці документи треба всім по черзі розглянути і кожному з них підписати. А ставляться підписи кожним членом цього процесу вручну на документах. Все це вимагає часу і триває доволі довго. Потім вантажоотримувач всі документи відправляє поштою назад. І лише після йде фінансове забезпечення цього товару.
Електронні накладні
"В електронному вигляді все це можна зробити швидше, бо кожен в своєму кабінеті все це робить майже одночасно". Якщо в паперовому варіанті часто-густо підробляли ТТН, то в електронному варіанті цього зробити буде неможливо. В цьому переконує нас Анатолій Комірний. "Бо всі працюють одночасно". Каже, що система доволі добре захищена від хакерів. Маніпуляції вираховуються також доволі швидко. Бо ця система прозора. "Буде також доступ більш малих перевізників до ринку. Доєднатися до цієї системи буде доволі легко. І буде видно, які вантажі потребують перевезення".
Фото: Анатолій Комірний
Вартість
Заступник міністра Анатолій Комірний каже, що вартість при цьому повинна бути невисокою. Звісно, що сюди додаються безпековість і робота серверів. "Але якщо в паперовому варіанті одна людина може створювати кілька десятків ТТН, то в електронному варіанті це робитиметься вдвічі-втричі швидше. Зменшується вартість адміністрування. Не потрібні будуть папери. І пересилання поштою також скасовуватиметься".
Читати також: 230 тисяч українських айтішників є ФОПами, що не так з їхніми податками?
Електронний документообіг
"Ми працюємо через наших провайдерів". Анатолій Комірний каже, що це система електронного документообігу. Багато хто з них вже так працює. Особливо це стосується великих системних компаній. "Ми дали можливість всім цим провайдерам доєднатися до нас. А провайдери дають зі свого боку всім зручний інтерфейс. І кажуть, що можна працювати. Це дуже зручно". Є вже близько 20 провайдерів. Перші вже пройшли тестування і отримали сертифікат доєднання.
Перспективи
"Ми віримо в те, що шість місяців буде достатньо для тестування. Бізнес в цілому реагує позитивно. Проводимо зустрічі з бізнесом в форматі питання-відповіді. Йдемо назустріч всім". Каже, що ця система буде безальтернативною. Обов'язково треба буде реєструватися в електронному вигляді. "Якщо ж бізнес хоче додатково перестрахуватися, роздрукувати папірець – це вже питання бізнесу. Ми туди не можемо втручатися. Для контролю, перевірки та держави цей електронний варіант буде безальтернативним".
Фото: mtu.gov.ua