Як відбуватимуться нарахування
Класичний розрахунок відбувається таки чином. Ми як споживач передаємо нашому постачальнику фактичні показники лічильника до 25-го числа. Або через електронний кабінет, або телефоном, або в будь-який інший спосіб. Коли ми передали фактичні показники лічильника, ми впевнені, що в платіжці будуть саме ці дані.
Оскільки в жовтні та листопаді застосовувалися графіки аварійних відключень, у нас не було в певний час електричної енергії, то внаслідок цього споживання стало менше.
Але є випадки, коли споживачі дуже довго не передають показники лічильника, бо вони відсутні за місцем проживання, або не знають як тощо. У такому випадку їм нарахування відбувається по середньому споживанню. Тобто щомісяця нараховують одну й ту ж кількість спожитих кВт. Тобто для тих споживачів, які не передали показники лічильника до 25-го жовтня або листопада обленерго мають застосувати обсяг нарахування по-середньому.
У Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг вирішили, що за період, коли були обмеження споживання електричної енергії, середній обсяг споживання коригується на загальний коефіцієнт зменшення споживання по області для всіх споживачів. Тобто якщо ви раніше не передавали показники лічильника і в платіжці отримували середнє нарахування у розмірі 100 кВт, то тепер з урахуванням зменшення споживання по області на 25% вам нарахується на 25% менше, тобто 75 кВт.
Але наголошую, що для того, щоб у вас були завжди правильні нарахування, варто передавати показники лічильника. Тобто наше рішення було спрямоване для захисту споживачів, які не передають показники лічильника.
Чи зміни поширюються на всіх побутових споживачів
Це правило буде діяти на всій території України для всіх побутових споживачів. Але закликаю споживачів, що не треба зловживати. Треба за будь-яких обставин передавати показники лічильників, тому що в умовах аварійних обмежень ваше споживання може бути не 75 кВт, а лише 30 кВт. І вам не треба буде платити зайві кошти.
Читайте також ― Комнатний про житло для ВПО: "10% кредитного житла зруйноване. Тому люди за нього платити не будуть"
Як діяти, якщо людина не мешкає у себе вдома або житло зруйноване
Якщо ваше житло зруйновано, є процедура фіксації руйнування майна. Власник зруйнованого житла має повідомити обленерго, свого надавача послуг, що за цією адресою споживання немає для того, щоб не відбувалося нарахування. Тобто це залежить від споживача, тому що обленерго автоматично не отримує інформацію про руйнування будівель. Це має заявити споживач відповідно до правил.
Відтак органи місцевої влади відповідно до процедури складають акт про руйнування майна, про відсутність будівлі або помешкання за даною адресою. Особа бере цей документ, а також свої документи, звертається до надавача послуг і повідомляє, що вона припиняє споживання за вказаною адресою.
Поки ви не повідомили про те, що немає майна, що воно тимчасово зруйноване, або ви там не проживаєте, вам здійснюється середнє нарахування. Тому якщо виїхали або ви не можете подавати показники лічильника, ви маєте у належний спосіб повідомити про це обленерго. Тобто скласти акт з сусідами, повідомити через електронний кабінет і надати документи, що ви тимчасово переміщена особа тощо. Це стосується надавачів послуг електрики, газопостачання, води.
Що буде з боргами за послуги
Що стосується боргів, які були раніше нараховані до 24-го лютого або протягом цього року, якщо людина не мала можливості їх оплатити, але має намір там далі проживати і турбується за борги, то є реструктуризація боргу, і цим варто скористатися, щоб у вас не було сумнівів, що щодо вас будуть якісь санкції. Потрібно звернутися із заявою до надавача послуг, пояснити ситуацію і попросити реструктуризувати борг. Надавачі послуг не можуть відмовити в реструктуризації боргу, і тоді ви будете сплачувати борг маленькими частинами протягом певного періоду.
Фото: УНІАН